Atmosfera w pracy a stres
W miejscu pracy spędzamy zazwyczaj przynajmniej połowę dnia. Z tego powodu atmosfera w pracy znacząco wpływa na nasze samopoczucie. Atmosfera w pracy zależy od kilku czynników.
lecz do jednych z najważniejszych z pewnością możemy zaliczyć relacje z przełożonym i ze współpracownikami. Złe relacje w miejscu pracy przyczyniają się do wywołania stresu. W jaki sposób można temu zaradzić? Z pewnością ważna jest asertywność.
Powinniśmy korzystać z niej wówczas, gdy czujemy się wykorzystywani. Asertywność pozytywnie wpływa na naszą samoocenę. Umiejętność odmawiania redukuje także stres.
Asertywność w pracy, to podstawowa cecha, którą powinniśmy posiadać. Równie istotne jest rozwiązywanie wszelkich problemów i sporów. Najlepiej dokonywać tego na bieżąco.
Dzięki temu unikniemy niepotrzebnych napięć w relacjach ze współpracownikami. Stres może wynikać również z tego, że staramy się sprostać oczekiwaniom szefa. Jest to zarazem najprostsza droga do tego, by zwiększyć poziom stresu.
do usuniecia